Gara-gara media sosial, macam-macam yang tidak diingini boleh berlaku.

Terbaharu hanya kerana aplikasi Facebook seorang isteri dipercayai sanggup menggantung dirinya.

Lapor media tempatan, kejadian malang ini berlaku di di Kelurahan Sungai Paret, Kecamatan Penajam, di Kalimantan Timur, Indonesia.

Mangsa berusia 22 tahun bernama Arniati sebelum itu dikatakan dilarang oleh suaminya daripada menggunakan laman sosial popular, Facebook.

Gara-gara larangan itu beliau dikatakan telah bertengkar dengan suaminya yang turut didengari oleh jiran-jiran.

Bagaimanapun kejadian itu tanpa diduga berakhir dengan begitu tragis apabila mayat Arniati ditemukan tergantung di dalam biliknya pada Khamis lalu.

Dia bagaimanapun dikatakan sempat mencurahkan kekecewaannya itu di status WhatsApp miliknya dengan menulis bahawa dia mahu mengakhiri kehidupannya dan meminta maaf kepada semua keluarganya.

Menurut suaminya yang dikenali sebagai Sujaedi, selepas pertengkaran dengan isterinya itu beliau dan isterinya masing-masing tidak bercakap

Namun Sujaedi menyatakan isterinya masih lagi aktif bermain Facebook selepas pertengkaran tersebut.

Beliau bagaimanapun berasa tidak sedap hati selepas itu selepas melihat status aplikasi WhatsApp milik isterinya itu yang menyatakan dia akan mengakhiri kehidupannya.

Sujaedi tidak menyangka sama sekali bahawa isterinya itu benar-benar melakukannya dengan menggantung dirinya di biliknya dengan menggunakan tali buaian pada petang kejadian itu.