Tutup

Berita  | Dunia

Greta bakal tiba, hari ini jam tiga!

Greta bakal tiba, hari ini jam tiga!
Gambar dari Twitter Greta Thunberg menunjukkan mereka sekeluarga di kapal layar catamaran La Vagabonde yang bakal berlabuh di pelabuhan Santo Amaro.
JUMLAH penduduk Eropah bertambah enam orang bermula petang nanti waktu tempatan (Lisbon – Portugal - +8 jam GMT berbanding waktu Malaysia).

Kapal layar catamaran La Vagabonde milik Riley Whitelum, 35, pasangannya Elayna Causus, 26, bayi mereka Lenny, 11 bulan, bakal berlabuh di pelabuhan Santo Amaro (Doca de Santo Amaro).

Turut menjejak kaki di daratan – pejuang cuaca Greta Thunberg; 16; bapanya Svante, 60; dan pelayar profesional Niki Hendersen, 26.


Apabila tiba, mereka dijangka tidak buang masa – berehat sebentar dan membuat persediaan untuk bergerak ke Madrid, Sepanyol di mana sedang berlangsung persidangan COP25 bertujuan menggerakkan usaha menyelamatkan dunia dari pemanasan dan perubahan cuaca.
Bagi mereka yang mahu mengikuti perjalanan Greta meredah Lautan Atlantik, temui mereka melalui #WhereIsGreta.

BACA: Di manamu Greta? COP25, 2 Disember bermula


Tag: greta thunberg, la vagabonde, cop25, madrid



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.