Tutup

Berita  | Dunia

Iran tidak tunjuk sebarang tanda teruskan serangan - Trump

Iran tidak tunjuk sebarang tanda teruskan serangan - Trump
TRUMP: Tentera kita selamat dan hanya beberapa kerosakan kecil dilaporkan. - Gambar fail
WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump mengesahkan tiada rakyatnya yang terkorban mahupun cedera dalam serangan Iran ke atas kepentingan Washington di Iraq pada Rabu.

Pada masa sama, Trump percaya, Iran juga tidak menunjukkan sebarang tanda untuk meneruskan serangan ketenteraan.

“Tentera kita selamat dan hanya beberapa kerosakan kecil dilaporkan di pangkalan tentera dan tentera kita sudah bersedia untuk berdepan sebarang kemungkinan,” jelas Trump dalam satu sidang media khas pada Rabu.

Pada masa sama, Trump turut mempertahankan keputusan Pentagon untuk membunuh pemimpin tentera Iran, Qassem Soleimani yang dilabel pengganas utama dunia, dan juga dituduh menjadi dalang kepada perang saudara di rantau Teluk.
Tehran sebelum ini mengumumkan serangan peluru berpandu terhadap kedudukan AS di Iraq membunuh 80 anggota tentera Amerika.



Tag: donald trump, presiden as, amerika syarikat, serangan iran, qassem soleimani



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.