Seorang isteri bertindak memotong kemaluan suaminya selepas lelaki itu menolak keinginannya untuk mengadakan hubungan seks, dalam satu kejadian di Kampala, Uganda.

Memetik laporan Daily Mirror, Moses Okot yang merupakan seorang petani dilaporkan berada dalam keadaan kritikal berikutan kejadian itu.

Menurut Okot, isterinya, Beatrice Acen pulang ke rumah dalam keadaan mabuk dan terus memotong kemaluannya.

“Sebaik pulang selepas pergi berburu sekitar pukul 7 petang, saya dapati isteri saya tidak berada di rumah,” kata lelaki berusia 45 tahun itu.

Lalu dia makan malam bersama anak-anaknya sebelum masuk ke bilik untuk tidur sebelum isterinya menjerit memintanya membuka pintu sekitar pukul 10 malam.

“Saya langsung tidak mendengar suaranya kerana sedang tidur dan terlalu letih. Apa yang mengejutkan apabila saya lihat seluar saya penuh dengan darah.

“Saya yakin itu dilakukan oleh Acen kerana menolak ajakannya untuk melakukan seks. Sebagai seorang lelaki, saya tidak memahami perbuatannya. Jadi, saya berharap agar dia berubah,” keluhnya.

Okot kemudian dibawa ke hospital dan pihak polis kini masih berusaha mengesan Acen yang dikatakan melarikan diri selepas kejadian.

Pasangan itu telah berkahwin lebih 10 tahun dan memiliki lima orang anak.