Berita  | Dunia

Kanak-kanak meratap mayat ibu dilanggar kereta

Kanak-kanak meratap mayat ibu dilanggar kereta
Tangisan anak selepas ibunya meninggal dunia kerana dilanggar ketika sedang menyapu di tepi jalan.
INDONESIA: Gambar seorang kanak-kanak menangis di sebelah mayat ibunya yang bekerja sebagai petugas pembersihan di Kota Makassar di sini meruntun hati netizen.

Wanita itu yang sedang bekerja di sekitar Pantai Losari dilanggar sebuah kereta ketika menyapu di tepi jalan di pantai tersebut dan meninggal dunia ketika dibawa ke Hospital Siloam Makassar akibat cedera parah di bahagian kepala.

Polis Makassar, Yusuf Usman berkata, ketika kejadian, mangsa dilanggar seorang mahasiswa yang memandu kereta Honda Jenis Brio dipercayai memandu dalam keadaan mengantuk.

Gambar terakhir yang dikongsi netizen Lina sedang bermain dengan anaknya selepas selesai melakukan kerjanya sebagai tukang sapu.

"Kita percaya suspek dalam keadaan mengantuk melanggar mangsa dengan kelajuan 50 hingga 60km/sejam sehingga menyebabkan mangsa tercampak dari tempat dia menyapu dan mengalami kecederaan parah di kepala.

"Mangsa yang parah meninggal dunia ketika ambulans membawanya ke hospital dan suspek kini ditahan. Kes ini sedang dalam siasatan lanjut polis," lapor Tagar.id.

Menerusi perkongsian itu juga, sumber memberitahu bahawa ibu kanak-kanak itu yang dikenali sebagai Lina sering membawa anaknya semasa bekerja.

Polis Makassar, Yusuf Usman berkata, ketika kejadian, mangsa dilanggar seorang mahasiswa yang memandu kereta Honda Jenis Brio dipercayai memandu dalam keadaan mengantuk.

Tragedi malang menimpa wanita itu menyebabkan anaknya tidak henti-henti menangis melihat insan disayanginya pergi buat selama-lamanya.

Walaupun kisah tersebut berlaku pada 8 Ogos lalu, namun gambar kanak-kanak tersebut meratap di sisi ibunya benar-benar meninggalkan kesan di hati netizen sehingga tular di media sosial sejak semalam.

"Kawasan Pantai Losari memang berpotensi untuk menjadi mangsa korban kena langgar. Lina sering ditemani dua anaknya yang masih kecil sambil duduk di troli menunggu ibunya yang bekerja. Tak sangka mereka kehilangan ibu mereka. Semoga mereka diberi kekuatan oleh ALLAH," luah Sudrun Sugiono di Facebook.

Amanda Lucy YS menulis, "Innalillahiwainnailaihirojiun, meninggal sedang bekerja. Insya-ALLAH syurga tempatmu ibu dan berharap pemuda yang melanggar ibunya itu dapat menguruskan anaknya dan memberikan pendidikan supaya mempunyai bekalan ilmu demi masa depannya." - Agensi


Tag: Facebook, media sosial, cedera, pendidikan, Kota Makassar, Pantai Losari, Jakarta, Indonesia, meratap, Polis Makassar



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.