Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Berita  | Dunia

Kedai, restoran di Ankara mula beroperasi selepas dua bulan ditutup

Kedai, restoran di Ankara mula beroperasi selepas dua bulan ditutup
Sektor perniagaan mula dibuka di Ankara, Turki namun pengusaha dan pemilik kedai bimbang perniagaan mereka tidak dapat diteruskan selepas mengalami kerugian akibat pandemik COVID-19. - AP
ANKARA: Kedai dan restoran di Ankara, Turki dibuka semula pada Isnin meskipun pemilik dan pengusaha masih sangsi dengan masa depan perniagaan mereka.

Kebanyakan perniagaan di bandar itu terhenti operasi selama lebih dua bulan sejak pandemik COVID-19.

Menurut salah seorang pemilik kedai emas yang hanya dikenali dengan nama Huseyin, sejak kedainya ditutup, banyak kerugian yang perlu ditanggung.

Mereka juga berdepan situasi gulung tikar sekiranya perniagaan tidak dapat menampung kos operasi untuk beberapa bulan akan datang.
"Selain sewa kedai, kami juga perlu membayar gaji pekerja dengan jumlah kos operasi kira-kira AS$7,340 sebulan.

"Sekiranya perniagaan tidak berjalan lancar bulan ini, ia akan menjadi lebih teruk. Jika berterusan, kami terpaksa menutup kedai sama seperti yang lain," ujarnya.
Turki melaporkan 827 kes baharu COVID-19 pada Isnin, dan jumlah itu menunjukkan penurunan selama lima hari berturut-turut.


Tag: Turki, Ankara, COVID-19, sektor perniagaan



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.