Berita  | Dunia

Pesawat EgyptAir dari Paris ke Kaherah hilang dari radar

Pesawat EgyptAir dari Paris ke Kaherah hilang dari radar
Pihak EgyptAir dalam Twitter hari ini mengesahkan hal ini. - Gambar fail
KUALA LUMPUR: Pesawat EgyptAir MS804 menuju ke Kaherah dilaporkan hilang dari radar selepas berlepas dari Paris sekitar jam 11.09 malam Selasa (waktu tempatan).

Pihak EgyptAir dalam Twitter hari ini mengesahkan hal ini. Menurut syarikat penerbangan dalam Twitter rasminya, sistem komunikasi dengan sistem pengesan radar terputus sekitar jam 2.45 pagi (waktu tempatan).
Menurut syarikat penerbangan dalam Twitter rasminya, sistem komunikasi dengan sistem pengesan radar pesawat tersebut terputus sekitar jam 2.45 pagi (waktu tempatan).

Pesawat yang membawa 56 penumpang, 3 pegawai keselamatan, dan 7 anak kapal itu dilaporkan sedang berada di ketinggian 37,000 kaki dan baharu sahaja memasuki ruang udara Kaherah ketika hilang dari radar. 


Syarikat penerbangan berkata dalam Twitternya yang pada ketika ini, ia sudah menghubungi badan-badan penguatkuasa dan pmeriksaan bagi memulakan pencarian.

Aplikasi radar pemantauan trafik udara, Flight Radar 24 menyatakan, lokasi terakhir pesawat itu dikesan adalah di Laut Mediterranean sebelum ia memasuki ruang udara Mesir.

[BERITA LANJUT MENYUSUL]