PELAKON Linda Rafar undang rasa sebak netizen selepas berkongsi gambar terbaharu memakai baju emaknya, Allahyarhamah Rasimah Abdul Rahman yang meninggal dunia awal tahun ini.

Perkara itu dikongsi menerusi sebuah entri di akaun Instagramnya buat tatapan umum.

"Bila rindu pakai baju arwah mak. Siapa macam Linda? Al-fatihah Rasimah Binti Abdul Rahman," tulisnya.

Bila rindu pakai baju arwah mak.. siapa mcm linda?? Al-fatihah Rasimah binti abd rahman..


Status yang dimuat naik oleh Linda itu mendapat pelbagai reaksi peminatnya dan mereka mendoakan agar roh emaknya tenang.

Ada juga berharap agar Linda tabah dengan dugaan yang dilalui memandangkan tahun ini merupakan sambutan Aidilfitri pertama tanpa emaknya.

"@dinie_ahmad1601:Kakak paling mirip dengan aunty Rasimah nampak gojes dan sweet sangat. Al-Fatihah buat your mom kakak."

"@fazzmynmelrose: Among all, you yang paling mirip mak. Sama juga arwah Memen anak yang paling mirip you. Al-Fatihah. Semoga tabah menghadapi dugaan ini tanpa emak disisi.

"@wawainesya: Cantik dan comey sangat kakak Linda ni. Pakai apa pun cantik. Al_Fatihah untuk arwah. Semoga tenang dan bahagia di sana. Aminn. Selamat berbuka kakak Linda sekeluarga."

"@rizalare: Semoga kuat dan reda dengan pemergian ini. Walaupun sambut hari raya tanpa orang tersayang. Al-Fatihah.

Januari lalu, Linda menuntut lebih 100 individu membuat permohonan maaf secara terbuka menerusi platform media sosial yang digunakan atau berdepan tindakan saman daripadanya.

Linda baru sahaja kehilangan ibunya awal tahun ini selepas pelbagai kontroversi melibatkannya dengan jururawat di sebuah hospital kerajaan.