Selepas satu laporan polis dibuat terhadap penyanyi rap tempatan Ariz Ramli atau Caprice kerana didakwa menghina rakyat Kelantan dalam satu posting di akaun Instagramnya, Caprice hari ini tampil memohon maaf.

Permohonan maaf itu ditujukan kepada Kumpulan Anak Muda Kelantan dan rakyat negeri itu susulan posting sinis yang dikatakan menyinggung perasaan pelbagai pihak.

Bagaimanapun Caprice menyifatkan post yang dimuat naik oleh sebuah pemegang akaun di Instagram sebagai bersifat melaga-lagakan atau 'batu api' kerana mengambil video yang dimuatnaiknya tanpa meletakkan sebarang penjelasan.

Jelas Caprice lagi, dia juga bersetuju bahawa kenyataan penceramah bebas, Dr Zakir Naik berkenaan isu 'tetamu' bersifat provokasi namun berpendapat penceramah itu tidak sepatutnya dilayan sedemikian.

BACA: Hina rakyat Kelantan, NGO buat laporan polis terhadap Caprice


Dalam catatannya itu, Caprice turut berharap agar rakyat Malaysia terus bersatu dan tidak hanya memberikan tumpuan kepada isu perkauman semata-mata.

Caprice juga berkata dia bersedia bekerjasama dengan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Anak Muda Kelantan untuk membantu ummah terutama dalam beberapa inisiatif yang dijalankannya selama ini.

Terdahulu, satu laporan polis telah dibuat oleh Kumpulan Anak Kelantan di Ibu Pejabat Polis Petaling Jaya pada Ahad terhadap penyanyi tempatan itu.