Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Gegar lancar lagu raya bertemakan PKP buat peminat di Pantai Timur

Gegar lancar lagu raya bertemakan PKP buat peminat di Pantai Timur
Lagu Gegar Raya PKP diciptakan oleh Harry Apak bersama Apek Akram dan dinyanyikan oleh para penyampai radio Gegar. - Foto YouTube
KOTA BHARU: Stesen Rangkaian Astro Radio, Gegar yang dulu di kenali sebagai THR Gegar melancarkan lagu raya bertemakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)  buat peminat dan pendengar saluran radio nombor satu di Pantai Timur.

Idea menghasilkan lagu "Gegar Raya PKP" itu timbul susulan PKP yang dilaksanakan kerajaan sehingga Hari Raya Aidilfitri yang melarang pergerakan rentas negeri termasuk pulang ke kampung dan tradisi kunjung mengunjungi yang menjadi amalan pada Hari Raya.
Menurut Pengurus Kandungan Gegar, Raja Nadia Salwana Raja Hisham, lagu ini diciptakan oleh Harry Apak bersama Apek Akram dan dinyanyikan oleh para penyampai radio Gegar.

"Semua lagu dan muzik video dirakamkan dari rumah penyampai masing-masing.
"Tujuannya adalah untuk memberikan nasihat kepada pendengar dan rakyat Malaysia tentang kepentingan mematuhi  PKP yang dilaksanakan kerajaan.

"Lagu ini dinyanyikan sepenuhnya oleh penyampai Gegar iaitu Shah Muhammad, Mek Zura, Scha Musa, DJ Nazz, Ewan dan Anna Al-Juffrey" katanya kepada Astro AWANI.

Tambahnya, rakaman audio dan muzik video dilakukan di rumah masing-masing dengan adunan akhir dilakukan oleh Padu Records.

Gegar Raya PKP dilancarkan secara rasmi di platform media sosial Gegar dan saluran YouTube Padu Records pada jam 10 malam Selasa.

Menurut Raja Nadia lagi, lagu berkenaan merupakan gubahan yang dibuat  bersesuaian dengan normal baharu kehidupan dalam PKP buat peminat dan pendengar Gegar.




Tag: Astro, YouTube, Astro Awani, Malaysia, Pantai Timur, rakyat Malaysia, Aidilfitri, hari raya, media sosial, Media, COVID-19, Gegar Astro, gegar Raya



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.