NAMPAKNYA krisis antara dua penghibur terkenal, Taylor Swift dan Kanye West, berhubung penggunaan nama Taylor dalam rangkaian lirik yang agak tidak sopan, masih belum selesai.

Perbalahan antara mereka kembali tercetus tetapi kali ini dengan campur tangan isteri Kanye, Kim Kadarshian.

Baru-baru ini, Kim memuat naik beberapa rakaman video di akaun Instagramnya, yang memaparkan perbualan telefon antara Kanye dengan Swift mengenai rangkap lirik lagu, Famous.

Selebriti program realiti itu mendakwa rakaman video tersebut membuktikan Swift telah membenarkan Kanye untuk menggunakan lirik kontroversi mengenai dirinya.

Dalam salah satu klip, Swift dilihat berkata, “Saya amat gembira anda menunjukkan hormat dengan menghubungi saya dan memberitahu tentang kebimbangan anda berhubung lagu itu.”







Bagaimanapun, Swift kemudian mengeluarkan satu kenyataan dengan mengatakan: “Anda tidak boleh meluluskan sesebuah lagu yang anda tidak pernah dengar.”

Menerusi laman Instagramnya, penyanyi berusia 26 tahun itu menafikan bahawa dia telah meluluskan rangkap lirik itu, serta mendakwa Kanye tidak berpegang kepada janjinya - untuk memainkan lagu itu di hadapannya sebelum ia dilancarkan.

“Dia janji untuk mainkan lagu itu untuk saya, tetapi dia tidak melakukannya. Anda tidak boleh meluluskan sesebuah lagu yang anda tidak pernah dengar,” tambahnya.

Berikut ialah kenyataan yang dikeluarkan oleh Swift.

That moment when Kanye West secretly records your phone call, then Kim posts it on the Internet.

A photo posted by Taylor Swift (@taylorswift) on



Perbalahan antara mereka timbul pada awal tahun ini gara-gara tindakan Kanye meletakkan nama Swift dalam rangkaian lirik yang berbunyi agak tidak sopan dalam lagu Famous.

Dalam satu rangkap lagu berkenaan, Kanye menyatakan dia mahu meniduri Swift kerana mendakwa dia bertanggungjawab menjadikan wanita itu popular.