Tutup

M. Nasir rai ulang tahun ke-40 dengan konsert berskala besar

M. Nasir rai ulang tahun ke-40 dengan konsert berskala besar
Menyifatkan konsert tersebut sebagai "luar biasa", M. Nasir yang mesra dengan jolokan "Sifu" berkata, ia merupakan penghargaan terbesarnya buat para peminat. - Gambar Facebook Shiraz Projects Sdn Bhd.
KUALA LUMPUR: Sebagai mengenang suka-duka 40 tahun bergelar anak seni, legenda Datuk M. Nasir bakal menghadiahkan peminat sebuah konsert solo berskala besar pada 23 November ini.

Konsert “M. Nasir Satu Hikayat 40 Tahun Perjalanan” yang dijadual berlangsung di Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) menyaksikan penyanyi dan komposer berusia 62 tahun itu bakal mempersembahkan lagu-lagu malar segar, sejak kemunculan pertama beliau pada 1979 sehingga kini.

Menyifatkan konsert tersebut sebagai “luar biasa”, M. Nasir yang mesra dengan jolokan “Sifu” berkata, ia merupakan penghargaan terbesarnya buat para peminat.

Lebih istimewa, katanya, konsert kali ini memberi seribu satu kelainan apabila beliau turut mendendangkan lagu-lagu yang pernah dihasilkannya buat penyanyi solo dan kumpulan terkenal tanah air.
“Ia akan ada satu sesi yang mana saya akan cuba menyanyikan beberapa lagu yang saya ciptakan untuk penyanyi lain, yang mungkin orang tidak tahu itu adalah lagu yang saya tulis.

“Kalau lagu itu banyak, saya akan medley dan akan ada satu sesi santai dan intim untuk peminat,” katanya kepada Astro AWANI ketika ditemui selepas majlis pengumuman konsert “M. Nasir Satu Hikayat 40 Tahun Perjalanan” di ibu negara, hari ini.

M. Nasir dan Shirazdeen Karim (kiri) pada majlis pengumuman konsert "M. Nasir Satu Hikayat 40 Tahun Perjalanan" pada Isnin. - Gambar Astro AWANI
Turut hadir pada majlis tersebut penganjur dan Penerbit Eksekutif Shiraz Projects Sdn. Bhd., Shirazdeen Karim.

Memilih untuk “merahsiakan” lagu-lagu yang bakal dipersembahkan, penyanyi yang terkenal dengan lagu Mentera Semerah Padi itu mengakui bahawa berdepan kesukaran untuk memilih lagu-lagu untuk dipersembahkan pada konsert kali ini.

“Memang susah nak pilih (lagu) dan saya mendapat bantuan daripada beberapa individu termasuk pandangan pihak penganjur, Shiraz Projects Sdn Bhd.

“Pilihan mereka kebanyakan adalah lagu-lagu popular tetapi saya juga ada (lagu) lain yang saya mahu nyanyi. Tetapi pendapat mereka (mengenai pemilihan lagu) juga bagus dan perlu dipertimbangkan,” ujarnya.

Orang ramai boleh mendapatkan tiket pada harga antara RM160 dan RM860 bermula jam 2 petang pada 28 Ogos dengan melayari laman sesawang www.myticket.asia.

Tag: M Nasir, Konsert 40 tahun, Penyanyi lagenda, M Nasir Satu Hikayat 40 Tahun Perjalanan, Shiraz Projects Sdn Bhd, Industri muzik, Hiburan, Mentera Semerah Padi


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.