Sedia maklum, video salah seorang finalis program realiti Dewi Remaja 2014/2015 iaitu Mawar Rashid sedang viral dan mendapat pelbagai reaksi positif mahupun negatif oleh rakyat Malaysia.

Dari sudut positif, kritikan yang diterima oleh Mawar terhadap umum memberi pengajaran dan membuatkan dia lebih matang jika berhadapan dengan soalan berkaitan isu semasa terutamanya melibatkan isu nasional.

Menerusi temubual Mawar Rashid bersama Astro Gempak, dia sedar pelbagai negatif komen yang telah dilemparkan terhadap dirinya dan mengambilnya sebagai pengajaran untuk masa hadapan dan tidak memandang ianya satu bebanan besar untuk terus maju ke hadapan.

Dalam pada itu, mengulas lanjut mengenai tugasan ‘Cabaranku’ yang dihoskan oleh Elly Ariffin, ianya salah satu ujian yang perlu dilalui setiap peserta untuk menunjukkan kematangan dan kebolehan mereka mengendalikan sesuatu situasi sekiranya berhadapan dengan pihak media secara formal ataupun sebaliknya.


Elly selaku seorang wartawan telah ditugaskan untuk bertanyakan soalan secara rawak kepada finalis Dewi Remaja dan meraka perlu menjawab dan mengawal situasi dengan hanya ‘One Take’.

Setiap finalis Dewi Remaja diberikan masa 3 minit dengan tanpa apa-apa persediaan di mana soalan-soalan. Segmen ini telah direka sebagai cabaran digital pertama bagi menguji tahap minda dan kesabaran setiap finalis Dewi Remaja yang dipilih.

Tonton temubual video ekslusif Mawar Rashid bersama Astro Gempak: