Program bual bicara lewat malam, Obviously Harith Iskander (OHI) yang bersiaran di Astro AWANI sehingga Ogos lalu, berjaya merangkul dua pengiktirafan di Anugerah Media Digital Asia ke-7.

Melalui program tersebut, Astro AWANI menerima dua anugerah emas iaitu masing-masing bagi Laman Web Gaya Hidup Terbaik dan Kempen Pengiklanan Digital Terbaik.

Memetik komen juri mengenai anugerah tersebut, program dan laman web OHI disifatkan mempunyai kerjasama yang cemerlang bersama video dan fotografi yang menarik.

Laman web OHI, www.obviouslyharith.com, telah dilancarkan secara serentak pada 12 Mei, dengan pelancaran pameran itu kepada media Malaysia pada majlis media.

VP Perniagaan Strategi dan Pemasaran dan Penerbit Eksekutif OHI, Aditya Aima berkata "Kepercayaan Astro AWANI dalam memacu penglibatan dalam platform digital membawa pasukan ini membangunkan ekosistem kandungan yang padu dan bebas daripada legasi model pengedaran. Ia adalah penting bahawa kandungan dalam cara yang unik dibuat asli untuk platform penyiaran. "

OHI adalah ilham Astro AWANI Networks Sdn. Bhd. dan Harith Iskander V Day Productions.

Program ini ditayangkan bermula 28 Mei lalu di saluran Astro AWANI dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri sama ada di platform TV dan digital.

Kandungan program yang dibangunkan khusus untuk golongan pengguna digital seperti OHI Drive telah memudahkan kenaikan jenama OHI untuk menjadi terkenal dan menjadi buah mulut dalam kalangan generasi milenia.

Musim pertama OHI meraih sokongan yang baik daripada penaja korporat seperti AirAsia, Universiti Antarabangsa INTI, Proton, Calpis, Mister Potato, Lazada Malaysia dan Biore Men.

Sejak pelancarannya, OHI telah mengumpul hampir 95,000 pengikut di laman media sosial; dengan tontonan 7 juta video di Facebook sahaja, dan hampir 1 juta akses paparan halaman di www.obviouslyharith.com.