Pelakon tanah air, Raja Ilya, 31, dikatakan bakal membintangi sebuah filem Hollywood francais Marvel pada hujung tahun ini.

Raja Ilya atau nama sebenarnya, Raja Ramilah Begum Raja Mohammad turut mengesahkan dia akan menjalani latihan selama lapan bulan di Indonesia bersama pelakon dan pelatih seni mempertahankan diri Yayan Ruhian sebelum memulakan penggambaran, lapor portal Cinema Online.

Bagaimana pun dalam laporan yang sama, pelakon tersebut enggan mendedahkan secara terperinci mengenai filem tersebut, memandangkan katanya tajuk filem tersebut belum diputuskan.

Mendengar khabar berita baik ini, ramai pengguna media sosial meluahkan rasa bangga dan keterujaan memandangkan Marvel sentiasa menghasilkan filem-filem pecah panggung seperti The Avengers, Captain America dan Guardian of Galaxy.


Pihak Astro AWANI difahamkan, Raja Ilya akan mengadakan sidang media mengenai perkara ini namun tidak dimaklumkan bila sidang media ini akan berlangsung.

Raja Ilya sebelum ini pernah membintangi filem Appalam, Suamiku Encik Perfect 10, dan Ester.

Ketika ini beliau sedang mempromosikan filem terbarunya, "Soulmate Hingga Jannah" arahan Datuk Profesor A Razak Mohaideen yang turut menampilkan penyanyi Singapura, Taufik Batisah dan primadona tanah air, Erra Fazira.

Filem tersebut akan ditayangkan pada 16 Februari nanti di pawagam berdekatan.