Sah! Siti Nurhaliza hamil

Sah! Siti Nurhaliza hamil
Tahniah Siti Nurhaliza da suami, Datuk Seri Mohamad Khalid Jiwa. - Gambar fail
KUALA LUMPUR: Sah! Penyanyi Nombor Satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin hamil.

Pengesahan itu dibuat di kediaman beliau di Ampang, Selangor malam tadi. Menurut Siti, kandungan beliau sudah berusia empat bulan.

Berita baik tersebut dikongsi oleh Siti selepas majlis kesyukuran dan doa selamat yang diadakan secara tertutup di kediamannya yang dikongsi bersama suami tersayang, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa dan beberapa orang anak mereka.

Sebelum itu, kira-kira jam 8.45 malam, Siti memuat naik entri di Instagram untuk memberitahu tentang pengumuman tersebut.

Menerusi sesi media yang disiarkan di Astro 501 dan 'Live' TV di platform 501 Awani itu, beliau juga berkata yang beliau akan membantu wanita yang senasib dengan dirinya.

“Ya, saya ada menjalankan rawatan kesuburan beberapa kali di sebuah pusat rawatan dan Alhamdulillah, penantian saya dan suami selama 11 tahun akhirnya membenihkan khabar gembira.

“Terima kasih kepada semua yang telah mendoakan saya dan suami supaya dapat menimang cahaya mata selama ini,” katanya.

Dalam pada itu Siti turut berharap pengumumannya pada malam ini dapat menutup segala spekulasi yang bertebaran sepanjang empat bulan lalu.

“Saya memilih untuk berehat kerana kandungan dan bayi ini menjadi keutamaan saya.

“Tujuan saya membuat pengumuman ini adalah supaya pihak yang berurusan dengan pengurusan saya Siti Nurhaliza Production (SNP), dapat memahami keadaan saya yang tidak dapat memenuhi sebarang undangan sejak beberapa bulan lalu.

“Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas-desus selama ini terjawab kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan kehamilan sulung ini,” ujarnya dalam nada gembira.

Siti juga berkata beliau akan berehat dari karier nyanyiannya walaupun ada beberapa komitmen yang perlu dipenuhi beliau.

Spekulasi sudah mula bertiup kencang sejak beberapa bulan lalu tentang beberapa persoalan terrmasuk perihal peribadi itu.

Siti mendirikan rumahtangga dengan usahawan terkenal, Khalid dalam satu acara gemilang yang diadakan di ibu negara pada 21 Ogos, 2006.