NAMPAKNYA krisis antara dua penghibur terkenal, Taylor Swift dan Kanye West, kembali tercetus selepas dilaporkan sudah berdamai beberapa bulan lalu.

Semuanya gara-gara tindakan West meletakkan nama Swift dalam rangkaian lirik yang berbunyi agak tidak sopan dalam lagu terbaharunya, Famous.

Dalam satu rangkap lagu berkenaan, West menyatakan dia mahu meniduri Swift kerana mendakwa dia bertanggungjawab menjadikan wanita itu popular.


Ia merujuk kepada perbalahan mereka di pentas Anugerah Muzik Video (VMA) pada tahun 2009, di mana West mengganggu ucapan Swift yang ketika itu diumumkan pemenang salah satu kategori.

Swift, melalui jurucakapnya menafikan kenyataan West yang memberitahu telah mendapatkan kebenaran Swift untuk menggunakan namanya dalam rangkap lirik tersebut.


West pula, menerusi akaun Twitter, mendakwa Swift berbohong.


Adik Swift, Austin, antara yang cukup marah dengan lirik yang dinyanyikan West. Dalam satu status di akaun Instagram, Austin memuat naik video dia membuang kasut Yeezy, yang merupakan jenama kasut keluaran West.

Getting a head start on some spring cleaning. Here we go again.

A video posted by Austin Swift (@austinkingsleyswift) on


Sebelum ini, hubungan Swift dan West pernah tegang gara-gara insiden di VMA dan ia berlanjutan untuk beberapa tahun.

Namun pada VMA tahun lalu, Swift menyebut West sebagai rakannya ketika menyampaikan satu anugerah kepada penyanyi rap itu.