PEMINAT SHINee di Malaysia memuji penyanyi Imran Ajmain kerana memahami kesedihan yang dirasai oleh mereka selepas berita kematian vokalis utamanya, Jonghyun diumumkan semalam.

Tindakan Imran yang menulis status berkaitan Jonghyun telah menarik perhatian Shawols (peminat SHINee).

Entri Imran menerusi akaun media sosial Twitter miliknya pada jam 9.14 malam Isnin menerima pelbagai respon daripada Shawols.




Rata-ratanya mengucapkan terima kasih dan melabelkan Imran sebagai seorang yang bijak kerana tidak terikut-ikut dengan mentaliti sesetengah pihak yang sering merendah-rendahkan peminat K-Pop.




Selain itu, Shawols juga turut menghargai setiap barisan ayat yang ditulis oleh Imran terhadap situasi sedih yang dialami oleh mereka.




Sehingga kini, tweet tersebut sudah diulang kicau (retweet) lebih 5,000 kali dan mendapat 5,690 likes.

BACA: Vokalis utama SHINee, Jonghyun, meninggal dunia pada usia 27 tahun

BACA: "Segalanya terlalu sukar, tolong benarkan saya pergi" - Mesej terakhir Jonghyun sebelum bunuh diri

BACA: 'Kalau tak suka pun, hormatlah' - Peminat Jonghyun kesal kematian idola diperlekeh

Terdahulu, Jonghyun ditemui tidak sedarkan diri di dalam sebuah apartmen servis di Seoul kira-kira jam 6.10 petang pada 18 Disember 2017.

Punca kematiannya adalah disebabkan mendiang telah menghidu asap karbon monoksida daripada arang yang dibakar di dalam biliknya.

Selain itu, Jonghyun juga menghidap penyakit ‘Seasonal Affective Disoder (SAD) atau dikenali sebagai sindrom gangguan musim.

Gejala SAD akan muncul pada musim-musim tertentu misalnya musim sejuk atau musim luruh.

Pengakuan mengenai penyakit ini didedahkan oleh Jonghyun sewaktu menjadi tetamu dalam program radio bertajuk 'Blue night radio' sebelum ini.