Tutup

Terima pengampunan, Ahmad Dhani bebas penjara bulan Ini

Terima pengampunan, Ahmad Dhani bebas penjara bulan Ini
Peguam Ahmad Dhani (gambar), Aldwin Rahardian juga menjelaskan bahawa rayuan penyanyi itu diterima oleh Mahkamah Tinggi Jawa Timur, Indonesia.
PENYANYI Indonesia, Ahmad Dhani akan dibebaskan dari tahanan penjara pada 28 Disember ini setelah hampir setahun menjalani hukuman tersebut.

Memetik laporan liputan6.com, Keputusan itu diumum oleh hakim yang menguruskan kes penyanyi itu, Hendarsam Marantoko kepada pihak media di Indonesia.

"Ahmad Dhani akan dibebaskan pada 28 Disember ini kerana tempoh tahanannya dipendekkan selama satu bulan.

"Sebelum ini, dia ditahan pada 28 Januari, hukuman yang dijatuhkan adalah selama setahun, namun dia boleh dibebaskan awal sebulan," ujarnya.
BACA: Gara-gara gout Ahmad Dhani derita dalam penjara

BACA: "Mama jangan sedih"- nota Ahmad Dhani buat ibu
Dalam pada itu, peguam Ahmad Dhani, Aldwin Rahardian juga menjelaskan bahawa rayuan penyanyi itu diterima oleh Mahkamah Tinggi Jawa Timur, Indonesia.

Terdahulu, suami kepada penyanyi Mulan Jameela itu ditahan di Cipinang Penitentiary, Jakarta Timur, Indonesia akibat mengeluarkan kata-kata berunsur kebencian awal tahun ini.

Sumber : liputan6.com



Tag: Indonesia, Ahmad Dhani, penyanyi Indonesia, mahkamah, penjara, Jakarta, Mulan Jameela



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.