Hangat di media sosial hari ini ialah tindakan pelakon tanah air, Nur Fazura Sharifuddin yang mengkritik komen peminatnya menerusi laman Instagram hanya disebabkan tersalah sangka.

Pelakon filem Gol & Gincu itu mengecam seorang peminat yang meninggalkan komen di Instagramnya nampaknya telah mengundang kritikan pengguna media sosial hingga menjadi topik perbualan utama di laman sosial Twitter.

Difahamkan, seorang peminat telah meninggalkan komen di bawah sekeping gambar Fazura bersama rakannya yang dimuat naik oleh pelakon itu di Instagram.

Komen yang ditinggalkan oleh peminat itu terpapar ayat “Mcm kimK yang depan itu", namun perkataan “kimK” itu telah disalah erti oleh Fazura sebagai bahasa kesat.

Hanya kerana tersalah sangka, pelakon yang berusia 32 tahun itu telah memuat naik semula gambar komen peminatnya itu sambil mengutuk tindakan wanita tersebut dengan hashtag #SayaBenciHipokrit.


Akibat salah faham itu, pengguna media sosial menyarankan supaya Fazura memohon maaf kepada peminat tersebut susulan tindakannya yang memalukan peminat itu di khalayak ramai.


Walau bagaimanapun, sehingga berita ini ditulis, pelakon itu tidak mengeluarkan sebarang kenyataan memohon maaf.

Sebaliknya menasihatkan orang ramai agar tidak menggunakan perkataan ringkas dalam perbualan di media sosial kerana ia boleh mengundang masalah sesama pengguna.