Isteri Perdana Menteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali berjaya mencuit hati hadirin di Majlis Global Doctors Hospital Mont Kiara, dengan menceritakan memori manisnya bersalaman dengan Perdana Menteri Pakistan, Imran Khan.

Dr Siti Hasmah tersenyum malu ketika menceritakan semula nostalgia tersebut kepada para pegunjung yang hadir ketika itu.

Beliau mengimbau semula saat beliau memegang tangan Imran Khan semasa lawatan lagenda kriket itu ke Malaysia dan sempat berkongsi peristiwa itu hingga menyebabkan menantunya berasa malu dengan tindakan Tun Siti Hasmah yang seolah-olah menggoda Imran.

Penceritaan Tun Siti Hasmah itu disambut dengan tawa para hadirin hingga menggamatkan dewan.

“Imran merupakan seorang yang sangat peramah dan dia ditemani isterinya ketika kami makan tengah hari.

"Selapas mengatur sesi bergambar yang dicadangkan oleh suami saya (Tun Dr Mahathir Mohamad), saya mengambil tempat saya.

"Saya sempat bertanya kepadanya bolehkah saya memegang tangan anda? Lalu Imran menjawab dengan respon yang positif iaitu boleh," katanya sambil tergelak kecil.

Sejurus selepas itu, Tun Siti Hasmah terus memegang tangannya. Adakah salah perbuatan saya? Awak cemburu ke? katanya menyebabkan hadirin yang ada ketika itu ketawa dengan lebih kuat.


Terdahulu, Siti Hasmah menyerahkan sumbangan berjumlah RM163,000 kepada beberapa pertubuhan kebajikan, hasil kutipan Majlis Makan Malam Amal 'Petro Charity Nite' anjuran hospital itu baru-baru ini.

Beliau berkata, Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) diseru supaya lebih peka dalam menjalankan tanggungjawab mereka membantu kerajaan menjaga kebajikan rakyat yang memerlukan.

“Mereka perlu tampil dengan usaha dan inisiatif sendiri dan tidak menunggu bantuan daripada kerajaan,” katanya.