Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

"Allah ada sesuatu yang lebih baik", bekas tunang Adib redha selepas setahun

"Allah ada sesuatu yang lebih baik", bekas tunang Adib redha selepas setahun
Allahyarham Muhammad Adib, perwira yang menjadi kebanggaan negara sepatutnya menamatkan zaman bujangnya bersama Najihah pada 22 Disember tahun lalu. - Gambar Facebook @NurulNajihah
MESKIPUN sudah genap setahun pemergian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim yang menghembuskan nafas terakhirnya pada jam, 9:41 malam pada tarikh 17 Disember tahun lalu, kepiluan masih dirasai orang terdekat.

Kepiluan itu turut ditanggung oleh bekas tunangnya, Nurul Najihah Mohd Radzi, yang kehilangan insan yang sepatutnya menjalani hidup bersama sebagai pasangan.
Najihah, 26, berkongsi luahan hatinya menerusi Facebook dengan menzahirkan rasa pilu dan redha terhadap pemergian Allahyarham Muhammad Adib.

"Apabila Allah membuat kamu menunggu, jangan sekali-kali berfikir bahawa Dia tidak mencintaimu,
“Apabila Dia mengambil apa yang kamu cintai, janganlah menganggap Dia menghukum kamu,

“Dia mempunyai sesuatu yang lebih baik untuk kamu. Percaya kepada kebijaksanaan-Nya," menurut catatannya menerusi laman Facebook peribadinya.

Pada masa sama, Najihah turut mencatatkan tarikh yang memberi makna besar buatnya iaitu pada 17 Disember 2018 hingga 17 Disember tahun ini.

Luahan yang ditunjukkan oleh Najihah cukup membuktikan kesedihan yang mendalam baginya selepas turut memuat naik rakaman dan foto Allahyarham berdurasi empat minit. 

Allahyarham Muhammad Adib, perwira yang menjadi kebanggaan negara sepatutnya menamatkan zaman bujangnya bersama Najihah pada 22 Disember tahun lalu.

BACA: Muhammad Adib bawa cinta tunang ke liang lahad

BACA: 
Tunang Adib bersyukur dengan keputusan hari ini

BACA: Genap setahun pemergian Muhammad Adib... apa seterusnya?

Muhammad Adib menghembuskan nafas terakhir di Institut Jantung Negara (IJN) selepas 21 hari bertarung nyawa susulan kejadian rusuhan di hadapan kuil Sri Maha Mariammam, USJ 25, Subang Jaya.

Jabatan Peguam Negara dalam satu kenyataan pada September memberi jaminan akan berusaha sedaya upaya meneliti dan meneruskan prosedur undang-undang berhubung kes kematian Allahyarham Muhammad Adib sebaik menerima kertas siasatan.

Menurut Peguam Negara, Tan Sri Tommy Thomas, selepas siasatan dilengkapkan dan suspek dikenal pasti, kertas siasatan akan diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya dengan syor polis.


Tag: Muhammad Adib Mohd Kassim, Muhammad Adib, Inkues Adib, Peguam Negara, undang-undang, Allah, bomba



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.