Tutup

"Anda mahu saya jadi PM pada umur 100 tahun?" - tanya Dr Mahathir

"Anda mahu saya jadi PM pada umur 100 tahun?" - tanya Dr Mahathir
Cadangan mengehadkan tempoh perjawatan Perdana Menteri kepada dua penggal itu bagi mengelak salah guna kuasa adalah antara janji Pakatan Harapan dalam manifesto pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14). - Foto Astro AWANI / SHAHIR OMAR
KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini membentangkan Akta Perlembagaan (Pindaan) (No 2) 2019 berkaitan perjawatan Perdana Menteri di Dewan Rakyat.

Usul untuk mengehadkan tempoh jawatan perdana menteri kepada dua penggal itu dibacakan kali pertama oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong dihadapan Yang DiPertua Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof di Dewan Rakyat hari ini.

"Bacaan kali kedua dan ketiga adalah pada Mesyuarat Pertama Penggal Ketiga Parlimen Ke-14," katanya.

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika diminta mengulas perkara tersebut dalam sidang media di Parlimen hanya menjawab ringkas.
"Saya sudah 94 tahun. Anda mahu saya jadi PM di usia 100 tahun?" katanya ringkas kepada media.


Cadangan mengehadkan tempoh perjawatan Perdana Menteri kepada dua penggal itu bagi mengelak salah guna kuasa adalah antara janji Pakatan Harapan dalam manifesto pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


Tag: Mahathir Mohamad, Pakatan Harapan, Dewan Rakyat, PM, Perdana Menteri, pilihan raya, dr mahathir, jawatan Perdana Menteri



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.