Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Bayaran BSH fasa pertama bermula Isnin

Bayaran BSH fasa pertama bermula Isnin
Menurut kementerian lagi bagi memastikan program BSH 2020 diterima oleh semua yang layak, tempoh permohonan dan pengemaskinian akan dibuka mulai 1 Februari 2020 hingga 15 Mac 2020. - Foto Fail
KUALA LUMPUR: Pembayaran fasa pertama Bantuan Sara Hidup (BSH) 2020 akan dikreditkan ke dalam akaun bank penerima yang berdaftar bermula Isnin 20 Januari hingga Rabu 22 Januari.

Menurut Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan, bayaran berjumlah RM300 itu melibatkan hampir 3.8 juta penerima dengan peruntukan keseluruhan lebih RM1 bilion.

Menurut kementerian lagi bagi memastikan program BSH 2020 diterima oleh semua yang layak, tempoh permohonan dan pengemaskinian akan dibuka mulai 1 Februari 2020 hingga 15 Mac 2020.

Penerima BSH yang menerima bayaran fasa pertama BSH 2020 tidak perlu membuat permohonan kecuali terdapat perubahan maklumat untuk dikemaskini.
Proses permohonan dan pengemaskinian ini ditumpukan kepada mereka yang layak berdasarkan syarat BSH 2020 tetapi tidak diluluskan untuk BSH 2019.

Ia termasuk kategori baharu BSH 2020, seperti yang diumumkan dalam ucapan belanjawan 2020 untuk golongan bujang yang berumur 40 tahun dan ke atas.


Tag: Kementerian Kewangan, BSH, Bantuan Sara Hidup, BR1M, B40, bantuan sara hidup, Lim Guan Eng, MoF



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.