Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Bekalan air di Labuan akan pulih berperingkat mulai 17 Julai

Bekalan air di Labuan akan pulih berperingkat mulai 17 Julai
Dr Fary Akmal Osman berkata kerja pembaikan pam paip utama yang bocor dari sumber utama di Pulau Enoe telah siap lewat petang semalam (Selasa). - BERNAMA
LABUAN: Gangguan bekalan air yang menjejaskan 85 peratus penduduk di pulau bebas ini sejak lebih seminggu, akan pulih secara berperingkat mulai 17 Julai.

Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Labuan Dr Fary Akmal Osman berkata kerja pembaikan pam paip utama yang bocor dari sumber utama di Pulau Enoe telah siap lewat petang semalam (Selasa).
"Jabatan Air akan melakukan kerja pengepaman air berikutan kerja pembaikan telah selesai ...ia akan mengambil masa beberapa hari untuk sampai ke tangki dan kemudiannya kepada pengguna.

"Staf teknikal jabatan akan melakukan yang terbaik dalam memastikan bekalan air pulih sepenuhnya pada 19 Julai," katanya kepada Bernama hari ini.
Beliau berkata bantuan teknikal oleh Petronas Chemical dan subkontraktor PMP dan Empada telah membantu kerja pembaikan yang berdepan masalah berikutan cuaca buruk dan banjir yang melanda kawasan itu.

-- BERNAMA


Tag: Petronas, banjir, bocor, Pulau Enoe, PMP, Empada



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.