Tutup

Dua beradik terjun dari tingkat dua selamatkan diri dari kebakaran

Dua beradik terjun dari tingkat dua selamatkan diri dari kebakaran
Menurut pihak bomba, sebaik tiba di lokasi, api didapati sedang marak lalu operasi memadam kebakaran segera dijalankan. - Foto JBPM
SANDAKAN: Seorang wanita dan kanak-kanak lelaki cedera selepas terjun dari tingkat dua rumah yang disewa mereka di Jalan Batu 2 Setengah, dekat sini selepas kediaman tersebut mengalami kebakaran.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari Selasa itu, mangsa dikenali sebagai Marina Zulfiqar, 24 dan adiknya Risqi Zulfiqar, 8 tahun, dilaporkan cedera di tangan dan kaki.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sandakan, Jimmy Lagung berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 12.33 tengah hari dan bergegas ke lokasi bersama 14 anggota bomba.

“Pada jam 2.32 petang, kebakaran berjaya dipadamkan sepenuhnya dan pemeriksaan mendapati kebakaran melibatkan sebuah rumah separuh kekal berkeluasan kira-kira 370 meter persegi.
“Terdapat dua mangsa cedera selepas terjun dari tingkat dua rumah terbabit. Namun punca kejadian sebenar masih dalam siasatan,” katanya dalam satu kenyataan media, pada Selasa.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi, api didapati sedang marak lalu operasi memadam kebakaran segera dijalankan.

Tambah beliau, kedua-dua mangsa telah dihantar ke Hospital Duchess of Kent untuk mendapatkan rawatan.




Tag: terjun tingkat dua, rumah sewa, Jalan Batu 2 Setengah, kebakaran Sandakan, Marina Zulfiqar, Balai Bomba dan Penyelamat Sandakan, Risqi Zulfiqar, Jimmy Lagung



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.