Sememangnya aktiviti berkunjung ke bazar Ramadan atau pasar Ramadan semakin menyerap ke dalam budaya rakyat negara ini apabila tibanya bulan suci umat Islam ini.

Perubahan gaya hidup dan kesibukan urusan menjadikan masyarakat Islam di negara ini menjadikan kunjungan ke bazar Ramadan ini sebagai satu kemestian dalam rutin harian mereka terutama mencari juadah berbuka puasa yang dapat membuka selera masing-masing.

Sudah tentu saban tahun, banyak perubahan dapat dilihat pada kewujudan bazar ini, dari juadah disajikan sehinggalah ke barangan keperluan yang lain, selain ia kini lebih terurus dan teratur.

Apa istimewanya bazar Ramadan di kawasan anda atau adakah lokasi bazar Ramadan yang mesti anda kunjungi setiap tahun?

Kami di Astro AWANI baru-baru ini menyenaraikan beberapa bazar Ramadan popular di sekitar Lembah Klang yang sering menjadi bualan warga kota dan bertanyakan bazar Ramadan manakah pilihan mereka?

Untuk lebih banyak kandungan menarik, layari Jendela Ramadan

BACA: Keberkatan Ramadan dan tamak pahala

FOTO: Sepetang di bazar Ramadan

Hasil tinjauan kami, bazar Ramadan yang terletak di Stadium Shah Alam, Seksyen 13 Shah Alam, mendapat pilihan tertinggi di kalangan pembaca dan ia menjadi desitinasi paling trending di kalangan pembaca Astro AWANI bagi mendapat juadah untuk berbuka puasa bagi tahun ini.

Manakala pasar Ramadan Putrajaya pula menjadi pilihan kedua tertinggi dan pasar Ramadan Kampung Baru di tangga ketiga.

Sebanyak 10 bazar Ramadan disenaraikan antaranya adalah bazar Ramadan popular di Taman Tun Dr Ismail (TTDI), Melawati, Wangsa Maju, Kelana Jaya, Keramat AU2, Bangsar dan Bukit Bintang.

Kita lihat apa istimewanya bazar Ramadan Stadium Shah Alam.





Bazar ramadan 2015