Tidak wajar!



Ahli perniagaan, Jho Low menyifatkan prosiding perundangan bagi menjual kapal mewah, Equanimity sebagai tidak berasas.

Jho Low atau nama sebenarnya Low Taek Jho melalui jurucakapnya dalam satu kenyataan turut menyelar tindakan kerajaan Malaysia yang mahu mempercepatkan penjualan kapal mewah tersebut.


Menurut jurucakap itu, isu berkaitan dengan pemilikan aset boleh dikendalikan menerusi prosiding di Amerika Syarikat yang telah berjalan selama lebih setahun.



“Ini adalah satu lagi bukti bahawa rejim Mahathir yang korup tidak berminat untuk mengikuti apa-apa cara proses undang-undang yang adil dan adil.



"Pendengaran prosiding ini adalah tidak berasas dan sebahagian daripada proses undang-undang yang tidak adil dan sewenang-wenang tertakluk kepada kehendak rejim yang tidak dapat dipertikaikan mengenai aset yang masih belum ditentukan,” Jho Low berkata melalui kenyataan itu.



Selain itu kenyataan itu turut mendakwa, kerajaan AS sanggup menanggung kos pemulihan Equanimity sementara prosiding perundangan di negara itu tertangguh.



“Sebaliknya, secara terbuka, Dr Mahathir tidak perlu meletakkan beban kewangan ini kepada kerajaan Malaysia dan, dengan cara yang menyalahi undang-undang di mana beliau mengambil aset itu, tidak mungkin terdapat tawaran yang hampir menyamai dengan nilai pasaran terbuka,” menurut kenyataan itu.