BEBERAPA potongan video yang memaparkan tangisan ibu kepada arwah Adam Rayqal Mohd Sufi meruntun hati netizen selepas dikongsikan di media sosial.

Antaranya sepotong video berdurasi 1:17 minit itu telah dimuat naik di laman YouTube yang mendapat perhatian dan menerima pelbagai reaksi netizen.

Rata-rata pengguna laman sosial berkongsi rasa sayu selepas menonton video terbabit.

BACA: Sebak, ibu mahu pangku Adam Rayqal dan enggan naik ambulans


Menerusi tinjauan di laman sosial, ramai pihak masih terkesan dengan tragedi yang menimpa bayi lelaki yang berusia lima bulan itu.

Kes terbabit terus menjadi topik hangat yang dibincangkan di laman sosial.


Pada mulanya, Adam dilaporkan hilang dan didakwa telah diculik oleh seorang lelaki yang tidak dikenali.

Akhirnya, persoalan terjawab apabila jasad Adam ditemui mati di rumah pengasuhnya di Kampung Nakhoda, Batu Caves, Selangor.


Mayat bayi comel itu ditemui lengkap dengan pakaian namun berbalut kain napkin dan disumbat dalam beg berwarna hijau.

Paling menyayat hati, bayi malang itu disorokkan dalam bahagian sejuk beku peti ais dua pintu.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Fadzil Ahmat, hasil bedah siasat pakar forensik Hospital Kuala Lumpur mendapati punca kematian bayi tersebut akibat pendarahan dalaman di bahagian otak dan kesan retak di bahagian tempurung kepala.

BACA: Kes Adam Rayqal - Selebriti Turut Berkongsi Kesedihan & Rasa Kesal

Punca kematian Adam adalah disebabkan 'kecederaan di kepala akibat trauma objek tumpul' dan pihak polis masih menyiasat motif di sebalik kematian bayi itu untuk mengenal pasti sama ada didera ataupun sebaliknya.

Susulan kejadian itu, polis sudah menahan pengasuh berumur 33 tahun itu bersama rakan serumahnya yang berusia 36 tahun di rumah sewa mereka.

Ibu bapa Adam, Farrah Madihah Othman, 28, dan Mohd Sufi Naeif Mohd Fauzi, 28, membawa jenazah Adam pulang ke kampung halaman mereka di Kuala Terengganu.

Jenazah bayi itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Ladang Tok Pelam, Kuala Terengganu pada jam 10.30 malam tadi. - Teks: Kamaruddin Razal Sumber: Bernama, Instagram & YouTube Berita Harian