Pelancaran kempen ‘Motherhood Choice Awards 2019’ sebagai tanda pengiktirafan jenama barangan bayi pilihan utama ibu bapa di negara ini.

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Nuren Group, Petrina Goh menjelaskan, kempen itu bertujuan memberi ganjaran dan meraikan pemain industri barangan bayi yang telah memberikan sumbangan positif kepada komuniti ibu.

“Kami ingin berkongsi jenama, produk dan perkhidmatan terbaik untuk membantu ibu bapa membuat keputusan dengan informasi secukupnya dalam merancang perjalanan keluarga dan perbelanjaan barang barangan bayi.

"Untuk mempermudahkan carian produk dan perkhidmatan terbaik, kami melancarkan Motherhood Choice 100 di Motherhood.com.my di mana kami mempamerkan semua jenama ini.

"Usaha ini dalam mempromosikan jenama terbaik juga selaras dengan komitmen kerajaan untuk mengawal selia dan meningkatkan langkah keselamatan kanak-kanak,” katanya dalam satu kenyataan di sini, pada Rabu.

Petrina yang juga komuniti serta hab e-perdagangan Motherhood.com.my menjelaskan, laman itu mendapat perhatian kalangan ibu bapa di negara ini.

"Oleh itu, hanya kualiti terbaik, produk yang paling selamat dan paling inovatif akan diserlahkan. Mereka juga akan menjadi juara untuk anugerah itu.

“Anugerah Motherhood Choice Award ini akan membawa ke jenama yang paling banyak menerima undian dari komuniti Motherhood dan ibu bapa sendiri.

“Pencalonan untuk program anugerah bermula seawal Mac lepas dan pemenang akan diumumkan pada bulan Jun ini,” ujarnya.

Katanya lagi, program itu mendapat sokongan Nestle Malaysia.

Pelancaran laman web Motherhood.com.my ia juga akan membolehkan pemilik jenama dan pengedar untuk mewujudkan hub sehenti yang akan mengurus kandungan, e-dagang dan komuniti mereka.

Motherhood.com.my turut mensasarkan untuk menggabungkan 30 jenama untuk pelancaran laman jenama rasmi mereka menjelang akhir tahun 2019.

Selain itu Nuren Group turut menjalinkan kerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan, Yayasan OrphanCare bagi program ParentCraft Motherhood.com.my dan Yayasan OrphanCare sendiri.

Bengkel ibu bapa yang dianjurkan Motherhood juga adalah satu siri kelas untuk mendidik dan membimbing ibu-ibu dalam perjalanan penjagaan anak mereka.

Kelas-kelas yang dijalankan secara bulanan turut menyasarkan seramai 150 orang ibu bapa baharu.