Tutup

Paduka Ayahanda Sultan Ahmad Shah mangkat di IJN

Paduka Ayahanda Sultan Ahmad Shah mangkat di IJN
Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah mangkat di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur pada jam 8.50 pagi ini.
KUALA LUMPUR: Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah mangkat di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur pada jam 8.50 pagi ini.

Berita kemangkatan tersebut disahkan oleh Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail pagi ini. 
"Dengan penuh rasa kesedihan dan kesayuan, saya dengan ini mengumumkan kemangkatan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri‘ayatuddin Al Muadzam Shah pada pagi Rabu, 22 Mei bersamaan 17 Ramadan 1440 Hijrah.

"Almarhum mangkat pada jam 8.50 pagi di Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pejabat Menteri Besar Pahang pada Rabu. 
Dalam pada itu, beliau turut meminta semua rakyat bersama-sama mendoakan semoga roh Almarhum Sultan Ahmad Shah dirahmati dan ditempatkan bersama pada syuhada.



Tag: Sultan Ahmad Shah, mangkat, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.