Tutup

Pemandu cemas, van dipandu tiba-tiba terbakar

Pemandu cemas, van dipandu tiba-tiba terbakar
Van yang bergerak sendiri kemudian melanggar sebuah kereta jenis Perodua Myvi yang sedang parkir di hadapan sebuah kedai gunting. - Astro AWANI
TAWAU: Sebuah van jenis Nissan terbakar ketika kenderaan itu sedang dipandu pemiliknya di Jalan Dunlop, Tawau, pagi tadi.

Kejadian kira-kira jam 11.20 pagi itu berlaku apabila pemandunya, seorang lelaki berumur 38 tahun sedang memandu melalui jalan tersebut.

Menyedari kenderaannya berasap, lelaki berkenaan terus membelok ke kiri masuk ke Jalan Bunga lalu melompat keluar dari van tersebut.

Van yang bergerak sendiri kemudian melanggar sebuah kereta jenis Perodua Myvi yang sedang parkir di hadapan sebuah kedai gunting.
Pemilik Myvi dengan segera mengalihkan kenderaannya agar tidak ikut terbakar.

Ketua Polis Daerah Tawau, Peter Umbuas berkata pihaknya menerima panggilan pada jam 11.30 pagi berkaitan kebakaran van tersebut lalu bergegas ke lokasi kejadian.
Setiba dilokasi kejadian van Nissan tersebut sedang terbakar dan dipadamkam oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) dari Balai Bomba Tawau.

Walau bagaimana, pun pemandu van dan pemandu Myvi tidak mengalami sebarang kecederaan.

Siasatan awal mendapati punca kebakaran pada van Nissan tersebut berpunca daripada bateri kenderaan itu yang terlalu panas.

Akibat pelanggaran, Perodua Myvi itu mengalami kerosakan di bahagian pintu dan ‘mudguard’ manakala van Nissan terbakar hampir keseluruhan bahagian dalam dan luar.


Tag: van terbakar, van Nissan, Jalan Dunlop, Tawau, Jalan Bunga, Perodua Myvi, Polis Daerah Tawau, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Balai Bomba Tawau



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.