Tutup

Penumpang cemas, bas ekspres dua tingkat terbakar R&R Sungai Perak

Penumpang cemas, bas ekspres dua tingkat terbakar R&R Sungai Perak
Ketika jentera bomba tiba di lokasi kejadian, didapati api sedang marak membakar bas ekspres dua tingkat itu. - Foto PDRM
KUALA LUMPUR: Sebuah bas ekspres yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kedah terbakar di hentian Rehat dan Rawat (R&R) Sungai Perak di sini pada Ahad.

Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa atau kecederaan berlaku kerana dua pemandu dan 12 penumpang bas tersebut sempat menyelamatkan diri.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kangsar, Mohd. Taufiq Abd. Sattar berkata,  pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu pada pukul 1.57 petang.

Foto JBPM

Foto JBPM
Katanya, sekumpulan pegawai dan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kangsar dan Meru Raya kemudiannya dihantar ke lokasi kejadian bagi operasi pemadaman.

"Ketika jentera bomba tiba di lokasi kejadian, didapati api sedang marak membakar bas ekspres dua tingkat itu.

"Anggota bertugas kemudiannya segera memadamkan kebakaran tersebut dan berjaya mengawalnya dalam tempoh 10 minit namun bas itu musnah hampir 80 peratus," katanya.

Foto JBPM

Tag: Kuala Kangsar, kemalangan, R&R Sungai Perak, kebakaran, api, operasi, Kedah, Kuala Lumpur


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.