Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

PKP beri peluang ibu bapa lakukan aktiviti berfaedah di rumah - Perdana Menteri

PKP beri peluang ibu bapa lakukan aktiviti berfaedah di rumah - Perdana Menteri
Muhyiddin berkata, esmkipun tidak mudah namun rakyat berupaya menyesuaikan diri - Gambar Bernama.
KUALA LUMPUR:
Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut memuji para ibu bapa yang memanfaatkan tempoh pelaksaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan melakukan pelbagai aktiviti berfaedah di rumah.

Beliau berkata, meskipun perkara itu tidak mudah dilalui semua pihak, namun mereka berupaya menyesuaikan diri dengan cabaran serta dugaan semasa.
"Bukan mudah uuntuk saudara-saudari duduk diam rumah dalam tempoh masa lama. Pastinya banyak cabaran dihadapi pada waktu ini kerana secara tiba-tiba gaya hidup berubah dengan sekelip mata.

"Ibu pun kerana banyak masa dirumah mencuba pelbagai resepi masakan baharu untuk hidangan seisi keluarga, tak kurang para bapa yang menggunakan peluang duduk di rumah untuk solat jemaah dengan isteri dan anak-anak," katanya dalam Perutusan Khas Perdana Menteri di sini pada Rabu.
Dalam perutusan itu, Perdana Menteri turut mengumumkan tempoh pelaksanaan PKP akan dilanjutkan sehingga 14 April depan.

Dalam pada itu, sambil memetik ungkapan, 'apabila keadaan menjadi sukar, hanya yang tabah akan dapat harunginya', Muhyiddin berkata, segala cabaran itu sedikit pun tidak melemahkan kehidupan seharian rakyat.

"Ringkasnya kita ada keupayaan untuk sesuaikan diri dengan keadaan... apapun cabaran dan dugaan yang dihadapi tidak melemahkan kehidupan seharian kita.

"Ia seperti ungkapan sering kita dengar  'apabila keadaan menjadi sukar, hanya yang tabah akan dapat harunginya'," ujarnya.


Tag: Muhyiddin Yassin, Perdana Menteri, rumah, keluarga, menteri, PKP, printah kawalan pergerakan, covid-19



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.