Tutup

Pulau Pangkor bebas cukai menjelang 2020

Pulau Pangkor bebas cukai menjelang 2020
Kerajaan Negeri Perak mensasarkan pelaksanaan sepenuhnya Pulau Pangkor sebagai pulau bebas cukai menjelang Januari 2020. - BERNAMA/Fail
IPOH: Kerajaan Negeri Perak mensasarkan pelaksanaan sepenuhnya Pulau Pangkor sebagai pulau bebas cukai menjelang Januari 2020.

Menurut Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu, Kerajaan Negeri sedang menyelaras aspek-aspek pelaksanaan yang berkaitan termasuklah keperluan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) dan projek-projek keutamaan lain.

Katanya, Kerajaan Negeri sedang memperincikan perkara tersebut kepada Kementerian Kewangan.

“Berpandangan bahawa pembangunan pelancongan utama di Pulau Pangkor ini, ia hendaklah dijaga dengan baik supaya ianya sesuai sebagai tempat pelancongan untuk keluarga.
“Dari segi barang-barang yang diberi pengecualian cukai di Pulau Pangkor, kita sekarang sedang memperincikan perkara tersebut dengan Kementerian Kewangan. Kita perlu bersependapat tentang perkara ini,” katanya pada Isnin.


Tambah beliau, usaha-usaha akan diteruskan melalui penubuhan jawatankuasa kerja yang melibatkan Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan.



Tag: Pulau Pangkor, bebas cukai, Menteri Besar, Kementerian Kewangan, Imigresen



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.