Remaja bawa kekasih balik rumah undang padah

Remaja bawa kekasih balik rumah undang padah
Perbuatannya itu dikesan anggota Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) yang melakukan serbuan di rumahnya pada jam 1.59 pagi setelah menerima aduan penduduk di situ. -foto Sinar Harian
KULIM: Tindakan seorang remaja perempuan membawa pulang kekasihnya ketika keluarganya sedang tidur di Kampung Padang Tembak di sini akhirnya mengundang padah.

Perbuatannya itu dikesan anggota Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) yang melakukan serbuan di rumahnya pada jam 1.59 pagi setelah menerima aduan penduduk di situ.
Ketua Penguatkuasa PADK, Anwar Sariffudin Mat Saad berkata, serbuan yang dilakukan tiga anggota PADK itu mendapati remaja yang berusia 18 tahun dan kekasihnya 20 tahun, sedang tidur bersama di lantai luar rumah beralaskan tilam toto dan dikelilingi sofa.

"Hasil soal siasat mendapati mereka belum berkahwin dan bukan mahram.

"Ketika tangkapan ibu dan adik remaja perempuan itu sedang tidur," katanya.

Beliau berkata, pasangan itu ditahan bawah Seksyen 25 (a) (b) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kedah 2014 kerana disyaki berkhalwat.


Tag: remaja, wanita, Pejabat Agama, bukan mahram, Kampung Padang Tembak, Kulim, Kedah, syariah


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.