Pejabat Perdana Menteri menafikan sebarang rombakan Kabinet seperti yang tersebar di media sosial termasuk di sistem pesanan WhatsApp.

Dalam catatan ringkas di laman Twitter Pejabat Perdana Menteri (PMO), tidak ada sebarang perubahan dalam kepimpinan Kerajaan sekali gus mengesahkan semua khabar angin itu tidak benar sama sekali.

"Pejabat PM hari ini menafikan terdapatnya rombakan Kabinet seperti yang tertera dalam satu senarai yang tersebar di laman media sosial.

"Tidak ada perubahan dalam barisan kepimpinan Kerajaan," jelas catatan itu.




Pada Selasa, negara dikejutkan dengan laporan kononnya akan ada barisan Kabinet baru yang dikatakan bakal menguatkan kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Barisan Kabinet palsu itu turut menyatakan tujuh menteri digugurkan seperti Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, Datuk Seri Anifah Aman, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Datuk Seri Idris Jala dan Datuk Seri Shahidan Kassim.

Barisan itu turut menyebut Ahli Parlimen Kuala Selangor, Datuk Irmohizam Ibrahim akan dijadikan Menteri Belia dan Sukan.