Percutian sebuah keluarga bertukar tragedi apabila seorang daripada mereka meninggal dunia dipercayai sesak nafas selepas berenang di pantai Teluk Batik di sini, pada Jumaat.

Miskam Kadar, 66, dari Ipoh, meninggal dunia selepas rebah dan tidak sedarkan diri kira-kira pukul 7.17 malam di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Nor Omar Sappi berkata sepasukan polis yang sedang membuat rondaan pematuhan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) di kawasan pantai peranginan berkenaan dimaklumkan oleh orang awam mengenai kejadian itu kira-kira pukul 7.05 malam.

"Sebaik tiba, pegawai bersama anggota mendapati seorang lelaki berada dalam keadaan tenat dan terbaring di pesisiran pantai sebelum pihak hospital dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia yang sampai kemudiannya memberi bantuan pernafasan.

"Kejadian dipercayai berlaku apabila mangsa yang sedang mandi-manda di laut bersama beberapa ahli keluarga naik ke daratan selepas mengadu kepenatan sebelum rebah," katanya dalam satu kenyataan di sini, pada Jumaat.

Nor Omar berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Seri Manjung untuk tindakan selanjutnya.

-- BERNAMA