Pakatan Harapan (PH) mengesahkan keempat-empat parti dalam gabungan itu akan menggunakan logo PKR dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Menurut pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad, bukan mudah untuk parti yang bergabung dalam HARAPAN menggugurkan lambang parti masing-masing bagi menggantikannya dengan logo PKR semasa menyertai PRU14 ini.

"DAP telah guna roket hampir selama 60 tahun. (Parti) yang lain juga sayang kepada simbol masing-masing tetapi kerana kita ingin bersatu padu, keempat-empat parti ini akan guna satu simbol.

"Saya sangat gembira apabila sesuatu yang tidak mungkin berlaku suatu ketika dulu, kini terjadi dengan kerjasama semua pihak demi menghadapi BN," katanya dalam ceramah yang dihadiri lebih kurang 8,000 penyokong di Taman Bukit Dahlia, di sini hari ini.

Turut hadir di majlis ceramah Jelajah HARAPAN Johor itu ialah Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Presiden AMANAH, Mohamad Sabu.

BACA: 'Keputusan perit tapi perlu dilakukan' - Lim Kit Siang

BACA: PPBM dibubar sementara - RoS