Tutup

Berita  | Sukan

Kejohanan Berbasikal Para: Malaysia raih tiga emas

Kejohanan Berbasikal Para: Malaysia raih tiga emas
Kejohanan Berbasikal Lebuh Raya Para Malaysia 2019 membuka tirai hari ini dengan skuad negara menurunkan barisan terbaik untuk mengutip jumlah maksimum emas. - Astro Arena
SKUAD negara mahu menggunakan kesempatan beraksi di laman sendiri dengan menuai sebanyak mungkin pingat emas dalam Kejohanan Berbasikal Lebuh Raya Para Malaysia 2019 sebagai persiapan menghadapi Sukan Para ASEAN 2020, Januari depan.

Kejohanan Berbasikal Lebuh Raya Para Malaysia 2019 membuka tirai hari ini dengan skuad negara menurunkan barisan terbaik untuk mengutip jumlah maksimum emas.
Selain menjadi medan persiapan bagi menghadapi Sukan Para ASEAN 2020, kejohanan itu berupaya membantu atlet kebangsaan dalam usaha mendapatkan mata kelayakan ke Sukan Paralimpik 2020.

Setakat ini, Malaysia sudah meraih tiga emas menerusi Najib Turano bagi acara C4 lelaki dengan catatan 28 minit 37.204 saat manakala Yusof Hafizi Shaharuddin mengungguli saingan C1 lelaki dengan masa 19:35.011s.
Emas ketiga pula diraih menerusi Nur Faizah Aziz bagi acara C3 wanita selepas mencatat masa 29:11.804s.



Sila klik di sini untuk layari Stadium Astro


Tag: Sukan Para ASEAN 2020, Kejohanan Berbasikal Lebuh Raya Para Malaysia, Sukan Paralimpik 2020, Najib Turano, Nur Faizah Aziz, Yusof Hafizi Shaharuddin


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.