Pemain penyerang Manchester United, Marcus Rashford menjadi wira apabila meledakkan dua jaringan dalam perlawanan antara kelabnya dan Liverpool di Old Trafford malam ini.

Percaturan taktikal Jose Mourinho ternyata membuahkan hasil apabila pemain berusia 20 tahun itu meletakkan Manchester United di hadapan pada minit ke-14, sebelum menambahkan lagi luka Liverpool dengan jaringan seterusnya, 10 minit kemudian.

Di sebalik taktik hantaran bola jauh oleh the Red Devils, The Reds bimbingan Jurgen Klopp pula seperti tidak mempunyai jawapan untuk mengekang kelincahan Romelu Lukaku.

Walaupun pertahanan Manchester United Eric Bailly melakukan kesilapan atas jaringan di gawang sendiri ketika saingan berbaki 24 minit lagi, namun Liverpool gagal untuk sekurang-kurangnya menyamakan kedudukan hingga tamat perlawanan.

Keputusan itu meletakkan Manchester United lima mata di hadapan Liverpool, dan sekali gus turut membuka ruang untuk Tottenham Hotspur dan Chelsea merebut tempat ke-empat Liga Perdana Inggeris.