Tutup

Berita  | Sukan

Sah! Arsenal pecat Unai Emery

Sah! Arsenal pecat Unai Emery
Arsenal memaklumkan keputusan untuk menyingkirkan Emery dibuat susulan prestasi kelab itu yang ia sifatkan sebagai tidak memuaskan. - Gambar fail/AP
ARSENAL memecat pengurusnya Unai Emery selepas 18 bulan mengendalikan kelab Liga Perdana Inggeris itu.

Perkara itu disahkan pasukan tersebut dalam satu kenyataan menerusi laman webnya pada Jumaat.

Kelab yang berpusat di London itu memaklumkan keputusan untuk menyingkirkan Emery dibuat susulan prestasi kelab itu yang ia sifatkan sebagai tidak memuaskan.

Arsenal gagal mencatatkan apa-apa kemenangan selepas tujuh perlawanan serta kekurangan lapan mata menyebabkan ia gagal berada di tangga keempat terbaik.
Menurut laman web tersebut kekosongan itu bakal dipangku oleh penolong pengurus, yang juga bekas pemain tengah Freddie Ljungberg.

Arsenal memaklumkan, pencarian pengganti Emery sedang dijalankan dan pihaknya akan membuat pengumuman lanjut apabila proses pencarian tamat.



Tag: Arsenal, Unai Emery, Liga Perdana Inggeris, EPL, Freddie Ljungberg



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.