Tutup

Berita  | Sukan

Selepas kickboxing dan Muay Thai, Stamp Fairtex sasar kejuaraan MMA pula

Selepas kickboxing dan Muay Thai, Stamp Fairtex sasar kejuaraan MMA pula
Stamp (gambar), 21 tahun, bakal berdepan petarung MMA wanita dari India, Asha Roka. - Foto Instagram/@stamp_fairtex
SELEPAS bergelar juara dunia dua sukan, petarung sensasi wanita Thailand, Stamp Fairtex kini menumpukan sasaran untuk mengejar kejuaraan bagi seni bela diri campuran (MMA) pula.

Stamp, 21 tahun, bakal bertemu petarung MMA wanita dari India, Asha Roka, minggu depan.

Meskipun baru sahaja membuat penampilan sulungnya di ONE Championship pada Oktober tahun lalu, dia sudah pun memegang gelaran juara dunia ONE Atomweight Kickboxing dan juga ONE Atomweight Muay Thai.

Sungguhpun begitu, saingannya yang bergelar 'Knockout Queen' itu dikatakan seorang petarung yang handal, membuatkan cabarannya kali ini agak sukar.
Roka, yang mempunyai empat kemenangan tanpa kalah, memenangi kesemua perlawanannya pada pusingan pertama menerusi 'knockout' dan juga 'submission'.

Sementara Stamp pula, mahir dalam teknik serangan seperti yang telah dibuktikan dalam pertarungannya sebelum ini.
Acara bakal diadakan pada 16 Ogos ini di Impact Arena, Bangkok, Thailand.

Ia turut akan menampilkan bintang-bintang lain seperti Giorgio Petrosyan, Jo Nattawut dan Petchdam Petchyindee Academy.






Tag: juara dunia dua sukan, Stamp Fairtex, seni bela diri campuran, MMA, Asha Roka, ONE Championship, two sport world champion, mixed martial arts, kickboxing, muay thai, atomweight, Knockout Queen, ONE Atomweight Kickboxing, ONE Atomweight Muay Thai, Bangkok



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.