Rata-rata pengguna media sosial seperti Twitter dan Facebook terus berdiri teguh menyokong skuad bolasepak Malaysia bawah 23 tahun meskipun mereka gagal dalam usaha mempertahankan pingat emas dalam acara bola sepak apabila tewas kepada pasukan Indonesia ddalam Sukan SEA Myanmar semalam.

Dalam perlawanan yang berakhir dengan keputusan 1-1 pada 90 minit itu terpaksa berlanjutan ke penentuan sepakan penalti.

Namun, dalam penentuan sepakan penalti itu, pasukan negara tewas 3-4 yang menyaksikan dua sepakan penalti awal dari penjaring gol penyamaan, A.Thamil Arasu dan Shahrul Mohd Saad berjaya diselamatkan oleh penjaga gawang Indonesia, Kurnia Meiga.

Melalui #MalaysiaVsIndonesia, mereka menyifatkan bahawa perlawanan yang berlangsung semalam juga bagaikan ulangan perlawanan akhir Sukan SEA 2011 di Palembang yang menggunakan skrip yang sama, pasukan yang sama namun keputusan pengakhirannya yang berlainan.

Ada yang merasakan bahawa ketiadaan pemain 'playmaker' negara, Nazmi Faiz yang hanya dimasukkan pada pertengahan permainan sedikit sebanyak merencatkan perancangan pasukan negara untuk mencari gol.

Mereka masih tetap mengharapkan sekurang-kurangnya Malaysia mampu membawa pulang pingat gangsa ketika perlawanan penentuan pingat gangsa dengan pasukan Singapura esok.

Berikut antara 'Tweet' luahan-luahan kekecewaan dan laungan-laungan semangat terhadap perjuangan pasukan Harimau Muda di Sukan SEA 2013.