Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Berita  | Sukan

UFC: Jon Jones tewaskan Reyes, kekalkan kejuaraan light heavyweight

UFC: Jon Jones tewaskan Reyes, kekalkan kejuaraan light heavyweight
Jon Jones mengekalkan kejuaraan dunia yang disandangnya selepas menumpaskan rakan senegara, Dominick Reyes pada Ahad. - Foto AP
PETARUNG Amerika Syarikat Jon Jones mengekalkan kejuaraan dunia yang disandangnya selepas menumpaskan rakan senegara, Dominick Reyes pada Ahad.

Sungguh pun kemenangan memihak kepada Jones, namun keputusan sebulat suara (unanimous decision) oleh para juri itu mengejutkan peminat dan disifatkan sebagai keputusan yang ‘kontroversi’.
Ini berikutan Reyes yang dilihat lebih banyak mendominasi perlawanan, iaitu sekurang-kurangnya tiga daripada lima pusingan yang berlangsung dalam acara utama UFC 247 di Houston, Texas itu.

Pertarungan light heavyweight sebentar tadi itu menyaksikan Reyes mengasak Jones pada awal pusingan, membuatkan petarung ‘pound for pound’ nombor satu UFC itu hampir goyah.
Mementum diteruskan hingga ke pusingan ketiga, namun pada pusingan keempat, Reyes yang sudah banyak menggunakan tenaganya mula memperlahankan rentaknya.

BACA: UFC: 'Bullet' Valentina kekalkan kejuaraan flyweight selepas menang TKO

Peluang ini sekali gus diambil oleh Jones yang dilihat mendominasi perlawanan pada pusingan seterusnya.

Setelah tamat pusingan kelima, ketiga-tiga juri memberi markah 48-47, 48-47, 49-46 yang memihak kepada Jones.

Dengan kemenangan tersebut, Jones yang hanya pernah tewas sekali sepanjang kariernya, kini melebarkan rekodnya kepada 26-1.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

STILL THE CHAMP.



Tag: Jon Jones, Dominick Reyes, UFC, UFC 247, Houston, Texas, kejuaraan light heavyweight, light heavyweight



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.