'Bertenang, saya tak bela buaya tulah...' - Azy Nadia

'Bertenang, saya tak bela buaya tulah...' - Azy Nadia
Buaya itu ditemui di belakang rumahnya yang secara kebetulan terletak berhadapan dengan sungai. - Facebook Azy Nadia
GARA-gara memuat naik video dan gambar bersama seekor buaya, seorang gadis terpaksa berdepan kecaman pengguna media sosial.

Pengguna Facebook dengan nama Azy Nadia ini pada mulanya memuat naik beberapa buah video dan gambar bersama buaya yang sederhana besar itu ke akaunnya pada 1 Januari lalu.
"Ia datang secara mengejut. Jangan cakap saya pegang yang palsu pula, tengok video bergerak kan. Jarang-jarang anak muda tunjuk bakat," itu yang ditulis Azy pada kapsyen, menggunakan dialek Kelantan.

Turut disertakan adalah hashtag #sungaibelakangrumoh dan #marinokigakgakkk.

Entri tersebut menerima lebih 1,000 perkongsian dan hampir 900 komen, yang rata-ratanya bimbang dengan keselamatan Azy selain turut mempersoalkan jika Azy mempunyai lesen untuk membela buaya tersebut.

Namun Azy dalam perkongsian terbaru menjelaskan buaya itu bukanlah dibela, sebaliknya ditemui di belakang rumahnya yang secara kebetulan terletak berhadapan dengan sungai.

"Saya tak tulis pun saya bela. Saya jumpa buaya itu, ambil gambar dan kemudian lepaskan semula," kata Azy yang mengakui geli hati dengan kritikan netizen.

Tag: buaya, gadis, tular, Facebook, haiwan, bela


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.