KEBELAKANGAN ini, lagu siri animasi kanak-kanak dari Indonesia, Si Nopal, cukup popular dalam kalangan netizen di negara ini.

Paling menjadi ikutan adalah lagu 'Berkemah Bersama Si Nopal' sehingga turut menjadi siulan kanak-kanak.

Namun begitu, pendakwah bebas Azman Syah Alias atau lebih dikenali sebagai PU Azman, baru-baru ini memaklumkan salah satu perkataan yang terdapat dalam lagu berkenaan membawa maksud yang tidak baik.

Perkataan tersebut adalah 'bahenol' yang dakwa Azman bermaksud 'montok atau mengghairahkan'.

Justeru, Azman meminta agar orang ramai tidak membiasakan diri dan seboleh mungkin mengelak daripada menyebut perkataan itu.

"Saya dimaklumkan oleh pengguna laman sosial, dan saya sendiri ada merujuk dengan beberapa orang, mereka mengesahkan maksudnya tidak baik," kata Azman.

Dalam pada itu, juara Pencetus Ummah musim kedua itu yang juga seorang pakar motivasi, turut meminta maaf kerana ada memuat naik video yang mempopularkan lagi lagu berkenaan.

"Saya sudah membuang video tersebut dan saya menyarankan agar orang ramai tidak menyebut dan mengikuti perkembangan Si Nopal," katanya dalam satu sesi Instagram Live.

Si Nopal merupakan animasi yang dimuat naik ke laman web Ciayo Comics sejak Mei 2017.

Ia mula mendapat perhatian di negara ini selepas penyanyi, Wany Hasrita menyanyikan lagu 'Berkemah Bersama Si Nopal', atas permintaan peminat di Instagram.