APABILA perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) sekali lagi tergendala pagi tadi, bukan sahaja keluhan yang kedengaran, tetapi juga menjadi inspirasi untuk pengguna media sosial.

Mengambil idea daripada filem Korea, Train to Busan, yang kini sedang laris di pawagam, ramai yang menjadikan insiden terbabit sebagai 'filem' sendiri pula.

Beberapa keping gambar yang dikongsi di laman sosial, diambil dan disunting untuk dijadikan poster 'filem' itu.

Menariknya, keadaan cuaca yang hujan dan mendung mewujudkan 'ambience' yang dilihat sesuai dengan konsep asal filem lakonan bintang terkenal Korea Selatan, Gong Yoo itu.


Untuk makluman, filem tersebut mengisahkan seorang bapa yang terperangkap dalam sebuah tren bersama anak perempuannya, ketika kumpulan zombie menyerang.

Ada juga sebahagian pengguna yang menyifatkan pengalaman berada dalam koc yang tidak bergerak selama hampir 20 minit, dan kemudian berjalan pula di atas platform landasan, sebagai lebih menakutkan daripada filem asal.










Tidak tahu siapa yang memulakannya, namun ia kemudiannya rancak dikongsi netizen yang menganggap poster yang dihasilkan sebagai 'sangat kreatif'.

Perkhidmatan LRT tergendala buat kali kedua dalam tempoh tiga hari, pagi tadi.