SELEPAS kisahnya yang didakwa 'buat hal' di sebuah rumah tumpangan di Jepun tular di media sosial, individu bernama Ramadhan Sinclair dengan rendah diri memohon maaf atas apa yang berlaku.

Ramadhan, menerusi satu kemaskini status di Facebook, bagaimanapun tetap dengan pendirian bahawa bukan dia yang menimbulkan kekecohan tersebut.

Jelas Ramadhan, dia dan dua sahabatnya akan bertanggungjawab terhadap semua kerosakan yang berlaku dan akan cuba membayar ganti kepada pemilik rumah tumpangan terbabit.

 Dia juga berjanji akan menjaga perilakunya selepas ini.


"Saya bagi pihak individu yang membuang najis di tempat mandi juga meminta maaf dan saya sendiri tidak tahu siapa yang melakukannya. Namun terserah untuk percaya atau tidak," tulis Ramadhan.

Dia juga berjanji akan menjaga perilakunya selepas ini.

"Saya berazam untuk menjadi orang yang lebih baik selepas ini dan menjaga akhlak saya ke mana-manapun saya pergi," tulis Ramadhan mengakhiri statusnya.

Sebelum ini, Ramadhan bersama dua lagi rakannya dikutuk netizen selepas videonya yang dikatakan merosakkan bilik di rumah tumpangan di Jepun tular.

Selain menyebabkan kerosakan berjumlah RM5,000 mereka didakwa turut melakukan perbuatan jijik dengan membuang air besar di bilik mandi rumah tumpangan tersebut.