Tutup
announcement
NOTIS
Beralih ke pengalaman baharu laman web Astro AWANI. Klik di sini!

Ratu cantik Vietnam terkandas di Top 5 kerana salah jurubahasa?

Ratu cantik Vietnam terkandas di Top 5 kerana salah jurubahasa?
Kemaraan Vietnam kali ini bukan sahaja mencipta sejarahnya tersendiri, malah ia dilihat sebagai kuasa baru di Asia dalam arena pertandingan ratu cantik. Sumber Instagram / hhennie.official
AWAL minggu ini, pertandingan ratu cantik paling popular Miss Universe 2018 melabuhkan tirai dengan menyaksikan Catriona Gray dari Filipina dinobat sebagai juara.

Bagaimanapun tular perkongsian yang Miss Universe Vietnam mampu beri saingan sengit untuk merangkul kejuaraan sekiranya tidak berlaku kesilapan oleh jurubahasa ketika sesi soal jawab peringkat Top 5.
Mengikut jawapan sebenar yang dikongsi oleh seorang warga Vietnam di Twitter, beberapa kata kunci utama dalam jawapan H’Hen Nie tidak dirungkai dengan baik oleh jurubahasa tersebut.

Kata kunci itu termasuk kesejahteraan dan kesihatan (well-being/health), penderaan seksual (sexual abuse) dan kebebasan (freedom).
Namun jawapan yang diberikan oleh jurubahasa didakwa tidak menggambarkan intipati sebenar mesej yang cuba disampaikan wanita berketurunan Rade yang merupakan kumpulan etnik minoriti di Vietnam.

Saksikan bebenang yang dikongsi oleh pengguna Twitter dengan nama @aintyourputa ini:

Perkongsian bebenang di Twitter ini mendedahkan jawapan sebenar yang diberikan oleh ratu cantik dari Vietnam di pentas Miss Universe 2018.






Tag: Miss Universe 2018, Miss Universe Vietnam 2018, H Hen Nie, Catriona Gray, Bangkok, Thailand, Demi Leigh Nel-Peters, Rupawan AWANI



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.